Veel werkenden beoordelen de resultaten die zij bereikt hebben met het invullen van de Werkscanvragenlijst en de ondernomen acties als neutraal (50 tot 60 procent). Ze zijn er niet tevreden en niet ontevreden mee. Dit komt overeen met de uitkomsten van de interviews waarin de werkenden aangeven dat de vragenlijst doet wat hij moet doen, en vooral bevestiging levert van hetgeen men al weet.
Daarnaast vindt een kwart (22 procent) dat het invullen van de vragenlijst het gewenste resultaat heeft gebracht en een derde (36 procent) dat hun acties het gewenste resultaat hebben gebracht. Eveneens een derde (38 procent) is tevreden dat zij met de Werkscanvragenlijst aan de slag zijn gegaan. Daarnaast zijn er kleinere aantallen werkenden die ontevreden zijn.
Het invullen van de Werkscanvragenlijst heeft het gewenste resultaat gebracht (enquête werkenden, n=219).
De acties die ik heb ondernomen, hebben het gewenste resultaat gebracht (enquête werkenden, n=75).
Alles overwegend ben ik tevreden dat ik met de Werkscanvragenlijst aan de slag ben gegaan (enquête werkenden, n=219).
Ook vroegen we de werkenden om in hun eigen woorden aan te geven wat de Werkscan voor hen betekende. Ruim de helft van de respondenten (55 procent, n=83) geeft aan dat ze bewuster zijn geworden, en meer inzicht hebben gekregen in de manier waarop ze in hun werk staan en de manier waarop hun lichamelijke gezondheid en geestelijke gezondheid hierop invloed uitoefenen, en hier ook door worden beïnvloed. Daarnaast geeft een derde (30 procent) van de respondenten aan dat de Werkscanvragenlijst bevestigde wat ze zelf al wisten. Een kleiner aandeel van de werkenden (15 procent) geeft aan dat de Werkscanvragenlijst hen tot concrete actie heeft aangespoord, bijvoorbeeld het zoeken van medische of andere professionele ondersteuning.