Versterking van het kennisdeel in het vakblad.
Vaker dit soort open gesprekken over kennisgebruik, persoonlijke ontwikkeling en vakontwikkeling (positieve feedback over sessies met 2KNOWHOW).
Een inzichtelijker website als kennisbron.
Simpele zoeksleutels om arbeidsdeskundige kennis te ontsluiten.
Duidelijkere toegevoegde waarde van arbeidsdeskundige kennis.
Meer energie voor gerichte cursussen over gebruik van instrumenten.
Meer toegepaste instrumenten (voorbeeld beroepenbeschrijvingenbank).
Beter onderling contact met collega’s.
Mentoren of experts die je realtime ondersteunen bij casuïstiek.
Vertrouwen, veiligheid, open houding en kunnen sparren vanuit organisatie.
Tijd, ruimte, vertrouwen, steun en facilitering (werkgever/management).
Actuele nascholing (opleiders).
Praktijkgerichte bijscholing op basis van evidence (opleiders).
Betaalbare (na)scholing, wellicht abonnement (opleiders).
Waardering voor kwaliteit en professionaliteit.
Tijd en ruimte om casuïstiek te bespreken met collega’s.
Gebruik van kennisproducten AKC al in de basisopleiding.
Een duidelijkere visie en facilitering vanuit de beroepsgroep voor het ontwikkelpad van de arbeidsdeskundige. Nu word je na de basisopleiding losgelaten (één arbeidsdeskundige in opleiding herkende hetzelfde fenomeen bij bijvoorbeeld loopbaancoaches en HRM’ers).