Kennis opdoen, netwerken en natuurlijk: de introductie van de marketingcampagne meemaken! Ruim 500 arbeidsdeskundigen wilden deze kansen niet missen en kwamen op 8 juni naar de ‘uitverkochte’ AD Parade in 1931 Congrescentrum Den Bosch.
Vooraf aan de Parade was er een plenaire bijeenkomst waar NVvA-voorzitter Monique Klompé de marketingcampagne op enthousiaste wijze introduceerde. “100 jaar lang zijn arbeidsdeskundigen bezig om mensen weer aan het werk te helpen, hen te ondersteunen, want als je iets overkomt - ziekte of een arbeidshandicap - dan schrijven wij je niet af. Arbeidsdeskundigen kijken al 100 jaar naar wat iemand wel kan.” En daarmee gaat de beroepsgroep door, want: “Er staat nogal wat op de agenda. Langer doorwerken, robotisering, globalisering. De arbeidsdeskundige lost elke dag weer macrovraagstukken op microniveau op. We maken werk geschikt voor mensen en mensen geschikt voor werk. We hebben een mooie, waardevolle boodschap die we bekend gaan maken bij een breed publiek”, aldus Monique Klompé. We hebben een slimme campagne ontwikkeld, doe mee en draag het uit. Deel flyers uit, hang posters op. Deel op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram.” Na de introductie van Monique Klompé loste het voltallige NVvA-bestuur het startschot voor de marketingcampagne, waarna de AD Parade van start ging.
Veel keuze
En die parade bood ook dit keer weer enorm veel keuze. De workshops waren gegroepeerd rond drie centrale thema’s: Een kijkje in de keuken van kennis, Duurzame inzetbaarheid en Wet- en regelgeving. Verder liep de profilering van het vak en de arbeidsdeskundigen zelf als een rode draad door het programma. Zo konden arbeidsdeskundigen een profielfoto laten maken in een fotostudio, was er een workshop creatief denken en gaven de experts van Social Brothers persoonlijk advies over hoe je je het beste online kunt presenteren.
Kennis
Het thema kennis kwam tot uitdrukking in de kennispromenade en natuurlijk in diverse interessante workshops. Zo gaf senior onderzoeker dr. Jeanet Landsman (UMCG) een uitgebreide toelichting op het AKC-onderzoek over autisme en werk. Promovendus Kor Brongers hield samen met Dirk den Hollander een workshop over de re-integratie van klanten met meervoudige problematiek.
Duurzame inzetbaarheid is een onderwerp dat continu de aandacht heeft van arbeidsdeskundige. De AD Parade besteedde er op diverse manieren aandacht aan.
Belangrijk aspect
Wet- en regelgeving is een belangrijk aspect van het vak en daarom terecht veel aandacht hiervoor op de AD Parade. Arbeidsdeskundigen konden kiezen uit maar liefst acht verschillende workshops. Advocaat Pascal Willems ging in op de privacy en Mark Diebels (advocaat arbeidsrecht) op vijftien jaar Poortwachter.
Tussen alle interessante workshops door was er ook weer volop gelegenheid om – onder het genot van een Bossche Bol - even bij te praten met collega's. En als vanouds werd de dag afgesloten met een gezellige en goed verzorgde netwerkbijeenkomst.