Tijdens de Week van de Toegankelijkheid dit jaar staat de toegankelijke werkplek centraal. Om deze gelegenheid te markeren, deelt Zichtbaar Werk de verhalen van drie werknemers met een visuele beperking en hoe hun werkplekken zijn aangepast.
Kris, Erik en Femke over hun aangepaste werkplek
In de video's op de pagina van Zichtbaar Werk vertellen Kris, Erik en Femke, die alle drie een visuele beperking hebben, over wat zij nodig hebben om hun werk goed uit te voeren. Ze laten zien welke hulpmiddelen hen ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden.
Inbreng van leidinggevenden en HR
Naast de ervaringen van Kris, Erik en Femke, komen ook hun leidinggevenden en collega's aan het woord. In de video's van Kris en Femke delen hun leidinggevenden wat het betekent om te werken met werknemers met een beperking en hoe het toegankelijk maken van de werkplek hen helpt. In de video van Erik vertelt een HR-adviseur over de impact op haar werk en team.
Het doorbreken van stereotypes
Met deze campagne willen ze vooroordelen en stereotypes over werknemers met een visuele beperking verminderen. De video's moedigen werkgevers aan om meer stappen te zetten richting inclusie en het aannemen van mensen met een beperking.
Over de campagne
De campagne is van start gegaan eind september en loopt door tot en met 1 november. De video's blijven ook na deze periode beschikbaar om zoveel mogelijk mensen te bereiken. De campagne is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van het Bartiméus Fonds en de Visio Foundation.
Week van de toegankelijkheid 2024
Lees alles over de week van de toegankelijkheid op de website van Zichtbaar Werk.