Hoortoestellen: het kan beter | Arbeidsdeskundigen
29
jan
2015

Hoortoestellen: het kan beter

De meeste mensen met een hoortoestel zijn hier tevreden over en vinden dat ze met het toestel een prettiger leven hebben. Dit concludeert het NIVEL op basis van onderzoek onder hoortoestelgebruikers. Gemiddeld geven ze hun hoortoestel een 7,3. Het onderzoek laat ook een aantal belangrijke verbeterpunten zien.

Zo hebben veel mensen minder goede ervaringen met hun hoortoestel tijdens het voeren van gesprekken, vooral in grotere gezelschappen. En ook het gebruik in het verkeer is niet optimaal, bijvoorbeeld door omgevingsgeluid en de wind. Volgens het NIVEL ligt er dan ook een uitdaging voor fabrikanten om horen in complexe luistersituaties verder te verbeteren. Ook kan volgens velen het hoortoestel niet tegen vocht. Daarnaast bleek dat ongeveer 1 op de 5 gebruikers (19%) liever een ander hoortoestel zou hebben gehad. De ervaringen met sommige merken en typen blijken beter dan met andere. Voor gebruikers is dit belangrijk om te weten, omdat niet alle audiciens alle merken en typen hoortoestellen verkopen. De beoordelingsservice op de website hoorwijzer.nl is een manier om gegevens over alle verschillende hoortoestellen te verzamelen.

NVvA
Terug naar overzicht
Meer Arbeidsdeskundigen nieuws
Hoe ziet de arbeidsmarkt voor zzp’ers eruit sinds 1 januari 2025?

Sinds 1 januari 2025 is de handhaving op schijnzelfstandigheid in Nederland ...

Arbeidsdeskundigen
NVvA
Voorjaarsnota 2025: maatregelen sociale zekerheid en implicaties

De Voorjaarsnota 2025 introduceert diverse maatregelen op het gebied van so ...

Arbeidsdeskundigen
NVvA
Betere dienstverlening vraagt om noodzakelijke veranderingen

Het UWV staat voor de uitdaging om zijn dienstverlening te verbeteren en te ...

Arbeidsdeskundigen
NVvA
Meer Arbeidsdeskundigen nieuws